HCS Blog

  • Start
    Start Tutaj znajdziesz wszystkie wpisy dostępne na stronie.
  • Kategorie
    Kategorie Wyświetla listę kategorii tego bloga.
  • Tagi
    Tagi Wyświetla listę słów kluczowych, które zostały wykorzystane na blogu.
  • Blogerzy
    Blogerzy Wyszukaj ulubionego blogera na stronie.
  • Wpisy Zespołu
    Wpisy Zespołu Wyszukaj ulubiony zespół.
  • Login
    Login Formularz logowania
Najnowsze wpisy

Dodane przez w w HCS

Presja na osiąganie coraz to bardziej ambitnych targetów to chleb powszedni większości szefów sprzedaży w Polsce. Dodatkowo, sprawdzone dotychczas metody budowania i motywowania zespołów handlowych zdają się być coraz mniej skuteczne, a ciasne budżety nie pozwalają często na zatrudnianie najbardziej utalentowanych kandydatów.

 

Przeczytano: 1480
0

Dodane przez w w HCS

Pipeline, sales funnel, czy też po polsku lejek sprzedażowy to słowa klucze w zarządzaniu rozwojem biznesu w firmie. Sprowadzają się do tego samego - określenia ilości szans sprzedażowych, nad którymi pracujemy, wraz ze stopniem ich zaawansowania. Dzięki temu, możliwe jest prognozowanie wielkości sprzedaży w kolejnych tygodniach, miesiącach itd. Świetne - wydawałoby się - narzędzie. Coraz powszechniejsze dziś systemy CRM, pozwalają jednym kliknięciem myszy cieszyć oczy tysiącami lub milionami złotych potencjalnego przychodu.

 

Przeczytano: 1468
0

Dodane przez w w HCS

Jednym z powodów, dla których ludzie wybierają pracę w sprzedaży, jest nowa rzeczywistość, którą przynosi każdy dzień. Przy odrobinie uważności możemy z niej czerpać nieocenioną wiedzę i sporo satysfakcji. Pamiętam pewną wizytę handlową, gdzie miałem przyjemność być coachem dla doświadczonego sprzedawcy w branży usług logistycznych. Było to nasze pierwsze wspólne spotkanie. Klientem była duża firma, zajmująca się rynkowym badaniem nowych produktów. Klient zaprosił nas, ponieważ potrzebował rozwiązania dla dostarczania oraz odbierania niewielkich lecz pilnych przesyłek do i od swoich konsultantów, pracujących na terenie całego kraju. Kluczowymi elementami były terminowość oraz precyzyjna informacja w przypadku problemu z doręczeniem pod wskazany adres. Było to pierwsze spotkanie z tym klientem, wiedzy tej więc naturalnie jeszcze nie posiadaliśmy.

 

Przeczytano: 1480
0

Dodane przez w w HCS

Kwalifikowanie szans – to ten etap w procesie sprzedaży, z którym polscy dyrektorzy handlowi i kierowane przez nich działy mają największy problem. Tylko 8% deklaruje, że zawsze przeprowadza kwalifikację w powtarzalny sposób, a jedynie 3% uważa, że skutecznie może szacować szanse sprzedażowe. Tymczasem, są kraje, gdzie odsetek firm stosujących do tego precyzyjne i mierzalne procesy sięga 25%.

Przeczytano: 2255
0

Dodane przez w w HCS

W dużej firmie z branży IT spadała sprzedaż, organizacja przechodziła poważną restrukturyzację i stała przed koniecznością znacznych zwolnień w razie braku poprawy wyników sprzedaży. Menedżerowie musieli znaleźć sposób na stałe zwiększenie i utrzymanie sprzedaży.

Przeczytano: 1930
0

Bardzo lubię grać w golfa, lecz muszę z przykrością stwierdzić, że niestety nie jestem w tym dobry. A prawdopodobieństwo, że będę w tym dobry jest bardzo niskie. Gdybym jednak chciał poprawić swoje zdolności musiałbym spędzić trochę czasu z trenerem i popracować nad moim zamachem a potem jeszcze kilka lat na polu golfowym.

Przeczytano: 2000
0

W FranklinCovey stale pilnujemy, aby nasz praca skupiała się na rzeczach naprawdę ważnych. W rezultacie nasze programy z Praktyki Efektywności Sprzedaży zostały zaprojektowane w tym duchu. W związku z tym chciałbym poświęcić kilka minut, aby podzielić się tym, co Mahan Khalsa (twórca metody HCS) nazywa 6 zasadniczymi elementami sprzedaży.

Przeczytano: 2182
0

Dlaczego jest tak, że elita sportowców nie tylko wymaga, ale również płaci ogromne kwoty za coaching, który pozwoli im utrzymać się na szczycie swej kariery? Co takiego wiedzą ci profesjonaliści o wartości coachingu a na co nie wpadli jeszcze specjaliści ds. sprzedaży? 

Przeczytano: 3774
0

Dodane przez w w HCS

Żółte światła (zarzuty, wątpliwości, obawy) pokazywane przez klientów przetwarzane są najpierw przez część odpowiedzialną za emocje w mózgu specjalisty ds. sprzedaży, a następnie przez część mózgu odpowiedzialną za logikę i racjonalne myślenie. Ponieważ żółte światło może stanowić zagrożenie dla powodzenia sprzedaży, pierwszymi reakcjami handlowca mogą być emocje oparte na strachu, walce lub odrętwieniu. Czasem te emocje są tak silne, że hamują lub zmniejszają racjonalne odpowiedzi.

Przeczytano: 2782
0

Dodane przez w w HCS

Przeczytano: 2219
0